varma vindar

Tisdag

För en timme och femton minuter var det måndag och "bara" -7 grader ute. Detta firades med att låta jackan ligga kvar i hallen och istället studsa runt på stan i en extra tjock tröja.
Fikade med Thea på Sør, gick sedan till en butik som bara säljer organiska (? Ett av alla ord som jag upprepat så många gånger i huvudet att jag till slut inte vet om det är rätt eller fel. Precis som "vest", ett ord som konfunderat mig sedan jag var 14) matvaror och andra ting. Inhandlade en menskopp, värd att prova tycker jag.
Köpte ett månadskort också, nu när jag äntligen har råd, bara för att upptäcka att de förvandlats till skumma blippande plastsaker, som den jag lånade av morsan i Sthlm.
Kvällen avslutades med middag och en öl hemma hos Thea och hennes man.
(att busstiderna ändrats så det tog mig över en timme att komma hem därifrån är smådetaljer.)

Att jag egentligen skulle till Posten och klaga på att de lyckats blanda ihop avsändare och mottagare med ett brev som skulle till brorsan, samt byta ut en trasig dvd på Playcom, det spelar ingen roll. Det kan jag göra imorgon istället.

Annars har jag bara haft en intens lust att dansa omkring hela dagen.

Katt

Kommentarer

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0