Plötslig butikssassistent.

Lördag

Vaknade av att telefon gav ifrån sig irriterande ljud. Okänt nummer.
Fuck that, tänkte jag och ignorerade samtalet. Oku´s telefon ringer, han svarar.

Kattfanskap:  Trött - Speciell - Bästa vän i Nödsituationer.

K2 lät helt förtvivlad på andra sidan luren. Hon var sjuk och hade blivit lämnad helt ensam på jobbet som var översvämmad av kunder, hon fick inte tag i cheferna, ingen ville jobba och dessutom var det Halva Priset på Alla Kläder så hela butiken var bara ett stort kaos.
Det tog mig ungefär en halvtimme att ta mig dit. Jag började med att vika kläder, men sekunden jag vände ryggen till för att börja på en ny hög så rev kunderna upp den igen. Men jag hade kul, det tog inte allt för lång tid för att minnas de flesta kläderna i butiken och var de låg, så K2 fick stå i kassan medan jag hjälpte kunder och höll allt organiserat och i ordning.

Enda bilden på mig och K2.

En kvinna tackade mig för att jag var ärlig när hon provat en skjorta med "volanger" över bröstet som fick henne att se ut som Lejonkungen, men inte alla kunder var så väldigt trevliga.
En riktigt snobbig tant i 60 års åldern kom fram till mig och blängde som fan.
"Jobbar du här?"
"Ja, idag gör jag det." säger jag med ett leende.
"Ja, men Då JOBBAR DU JU HÄR! DET KUNDE DU SAGT DIREKT!"
Vilket var det jag trodde jag sa?
Men men, några minuter senare blir jag plötsligt slagen över bröstkorgen av samma kvinna med något klädesplagg och hon säger (lagom otrevligt):
"Ge Mig den här i min storlek! Den finns inte där." 
Nu visste jag ju för det första inte alls vilken storlek hon hade, och för det andra så var rean för att få slut på alla sommarkläder, vilket betydde att de enda storlekarna vi hade hängde i butiken. Så jag svarade vad jag tyckte var det enklaste och rakaste svaret: 
"Nej."

Och nej, det är inte tillåtet för en butiksarbetare att ta in vänner som hjälp, men hon hade aldrig klarat den dagen själv. Hon sade upp sig idag, hon har fått nog och orkar inte ta mer skit. Det finns andra jobb, helt enkelt.

Vi stängde klockan sju och jag kom hem vid åtta, Oku hade lagat middag. Min fina<3
Ska ta och gosa lite med råttorna nu som har fått sitta inne i buren hela dagen.
Jävlar vad sötsugen jag är nu.

Katt


Kommentarer
Ditt namn: M i c k a

din nya design är sjukt snygg babe :D

2009-09-27 @ 00:09:12
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Ditt namn: Ajse

du är bäst. <3

2009-09-29 @ 14:35:34

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0