Good Omens

Tisdag

Äntligen, efter något som känns som en mindre evighet, har jag läst klart "Good Omens" av Terry Pratchett och Neil Gaiman. Att det tog sådan jäkla tid berodde på min ovanliga litterära lathet, inte boken själv.
In fact, boken var otroligt bra (och som alltid, välskriven).



Boken handlar om de sista elva åren innan världens undergång. Eller ja, Snarare händelsen som startade klockan och sedan de sista dagarna elva år senare. Ni fattar.
Man följer en ängel och en demon som fattat tycke för världen, "Dem" (Ett gäng ungar och en hund), bibelns fyra ryttare, häxjägare och arvingen av "The Nice and accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch."

Jag älskade hur boken gav en helt ny syn på världens undergång, ett slut jag helt klart föredrar framför den min fantasi byggt upp för mig sedan barndomen. I vanlig ordning när jag läser Pratchett's böcker så fick jag mig också många goda skratt, både under själva storyn och efterorden från de båda författarna.
Att boken är gammal spelar verkligen ingen roll, den håller helt klart måttet.

Jag läste den i vanlig ordning på engelska, inköpt på Science Fiction Bokhandeln sist jag hade vägarna förbi Stockholm. Där fick jag valet att antingen köpa boken med vitt cover och Crowley på framsidan, eller svart med Aziraphale. Oroa er inte, det är precis samma innehåll. :)
Katt

Kommentarer
Ditt namn: simone

sV Haha XD Ungefär som när jag ska baka, elelr göra pannkakor. Typ.. soptipp ^^

2009-11-17 @ 23:12:21
URL: http://fattybom.blogg.se/
Ditt namn: M i c k a

Yeah :D jag är intresserad puman :D skicka via fejjan om du vill, i pm?



Jag tänkte höra med dig med, min ps3a pajjar spel (!!), vågar inte spela längre. Vi ska till elgiganten imorn och reklamera den. Har du haft några problem med din ps3a och spel? Har spel fastnat?



Take care snyggo <3 pussskram

2009-11-18 @ 19:36:14
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Ditt namn: M i c k a

släng i väg det på [email protected] (:



ja du, det är surt här hemma just nu. :/ rätt irriterad, sen att vi ska till fucking bajs elgiganten (hatar det stället!!) gör det inte bättre. antagligen ska den in på reparation, det kan ta månader. vad gör jag utan mitt ps3 i månader!?!?!?!? kramar <3

2009-11-18 @ 20:41:36
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Ditt namn: K

hehe ja, jäkligt irriterande! Men nu verkar det som man "slipper" göra den trots allt, så skönt!!!



Gillade din header samt texten över profilbilden skarpt! =P Haft en bra dag?

2009-11-18 @ 22:59:49
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/
Ditt namn: simone

Hallå snygging! Vad pysslar du med? Själv storstädar jag, eller pausar ^^

2009-11-19 @ 12:13:32
URL: http://fattybom.blogg.se/
Ditt namn: K

haha! =P Ja det är kanske inte det "kulaste" att ta ut och sätta in dem men när de väl sitter där är de supersmidiga! =)



Händer det nått kul till helgen då?

2009-11-19 @ 21:17:53
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0