Twilight-serien

Dagens datum: Torsdag 26 mars 2009
Låt just nu:  Nobuo Uematsu - "Other World"

18.14

Har du någonsin fastnat så mycket för en bok att efter två dygns sömnlöshet går du och lägger dig innan midnatt med tanken på att läsa ett kapitel eller två innan du somnar? 
Om du har det, slutade det med att boken plötsligt var utläst, det var ljust ute och klockan visade halv åtta på morgonen, utan att du lagt märke till hur tiden flygit? 

Det hände mig inatt.

Som många andra har jag fastnat för Twilight-serien som jag min vana trogen läser på engelska.
(Inget kommer få mig att ändra uppfattning om hur originalen är bättre än översättningarna)
Under natten i fråga var det "New Moon" som tog all min uppmärksamhet och nattsömn. Det var många år sedan jag fastnat för en bok så starkt. Stephenie Meyer  är fantastisk på att beskriva känslor och jag har växlat mellan att skratta högt och gråta floder fler gånger än jag kan räkna.

Det är sådana här ögonblick som jag blir om möjligt mer övertygad om att verkligheten är överskattad, böcker och spel ger så mycket mer. 
Jag skiter fullkomligt i att vampyrer inte finns på riktigt, att aeons inte kan trollas fram med lite viftande på en stav eller att magi är högst begränsat.
För i mina världar finns det överallt och Ingen kommer någonsin att kunna ta det ifrån mig.


Kommentarer
Ditt namn: Anonym

Håller med dig till 350% ! Verkligheten suger, men den blir lite bättre när man får gömma sig i spel som FFX, vampyrhistorier som bländar en som twilight och tro (host veta) att både drakar å enhörningar finns. <3

2009-03-26 @ 18:40:16
Ditt namn: M i c k a

jag borde nog med hitta nåt spännande att läsa.

borde börja om på isfolket kanske :D

2009-03-26 @ 22:17:45
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Ditt namn: bea

dom böckerna är <3

2009-03-27 @ 06:43:38
Ditt namn: Emily

Hallååå... du har inte uppdaterat på ett tag jue...

:(

2009-03-29 @ 13:50:52

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0