Tillbaka till verkligheten... typ.

Tisdag

Åkte tillbaka till Oslo igår, men det tog ju sin tid. Nästan tio timmar för att vara mer exakt. Först var det fel på tåget, så vi fick vänta på perrongen i över en timme innan vi kunde lämna Stockholm central. Sedan blev det tågmöte efter tågmöte och mitt ingenstans fryste bromsarna på tåget så vi satt fast ett bra tag.
Tre och en halv timme blev vi försenade, på en resa som annars bara ska ta sex timmar.
Men det var igår.

Nu är jag hemma och njuter till tusen, bara chillar i soffan, spelar tv-spel och dricker insmugglad julmust. Oku fikar med en polare i stan och jag hade snart tänkt sätta mig vid symaskinen.
Att träffa familjen var underbart, var alldeles för lång tid sedan sist och att bo hos bror var bara kul, eftersom både Oku och jag skojade runt med min brorson och spelade massa tv-spel. :)
Tyvärr blev jag sjuk i några dagar och spenderade julafton med att spy som en gris, men jag hann ändå träffa mamsen och hennes man, syster med familj och brorsan med familj. Det är ju ändå vad som räknas, eller hur?

Men det är ändå som man säger:
Borta bra men hemma bäst.

Katt

Kommentarer

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0