Shopping och Obama

Onsdag

Spenderat dagen i stan med Oku och Thea, Gisela var också med en stund efter skolan och vi chillade på ett jazz-café.
Vi gick runt i massa affärer, jag köpte några julklappar och sedan en otroligt färgglad hoodie och stickade knästrumpor till mig själv ^^  Drog även in Oku på Dressman och köpte några schyssta skjortor och en tröja, eftersom alla hans kläder är för stora sedan han gick ner i vikt.
Det flög helikoptrar skitlågt runt stan också, de tränade väl för när Obama kommer hit till Oslo imorgon. Suck... Massa ståhej för ett såpass kort besök. På väg hem gick jag förbi en reklamskylt för Norges motvarighet till Pressbyrån.

"Want a coffee, mr President?
(Clinton had one)
"

Jag hoppas verkligen att presidenten har bättre saker för sig än att dricka kaffe på tågstationen...
Jag stannar nog hemma imorgon, det kommer vara totalkaos i trafiken när de stänger av halva huvudgatan hela torsdagen.

I övrigt så är tågbiljetter till Stockholm beställda och betalda, packningslistan är nästan klar och råttorna ska få inviga sin nya resebur. Ringde förstås brorsan också och berättade när jag kommer eftersom vi ska hos dem den här gången, haha. 

Nu: Jobba på grannens klänning och njuta av en kopp varm choklad.

Katt

Kommentarer

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0