Önskar att jag var "En sån där Svår"

I brist på svenska böcker i detta fanskap till land så har jag återgått till mina gamla samlingar. Idag snubblade jag över Linda Skugges "Akta er killar här kommer Gud, och hon är jävligt förbannad". (ja, jag snubbla faktiskt in i bokhyllan.)
Resultatet var oundvikligt, min rasande feministiska sida hittade ut och hade inga planer på attt gömma sig igen. Självbehärskning my ass. Men sen blev jag lite besviken på mig själv.
Jag satt på bussen på väg till jobbet och en ung tjejs mobil börjar ringa. hon svarar och pratar i lagom låg samtalsnivå, mao hon stör ingen människa med sitt fulla sinne i behåll. Dessvärre hade inte alla det. Mitt emot mig sitter en man runt 50 som blir helt tokig och skriker över bussen att "Nu jävlar får du lägga på! Skitunge som inte har respekt nog att inte prata i mobilen på bussen!" (observera att inga såna förbud existerar i Norgeland.)
Sen började han högljutt prata med en kvinna bredvid honom.
Och där satt jag, lilla feminist-jag med hjärnan på högvarv och med en ilska som rikta sig mot hela världen och... gjorde ingenting.
Allvarligt. Jag satt där och tänkte ut allt jag kunde säga, så som "Men du, då kan du ta och låta bli att prata med frun bredvid, fast det kanske inte var det som störde dig? Du kanske bara hatar att inte kunna tjuvlyssna på vad den andra personen svarar i en konversation? Jävla hypocrite." Men det gjorde jag alltså inte.
Kanske var jag trög, eller så visste jag bättre än att bråka med en konduktör, som han var, på en buss där jag just plankat mig på.

På tal om planka så påstår folk att jag är den enda som åkt 2 bussar och 2 spårvagnar minst per dag i sex månader och ALDRIG varit med om en kontroll.
Man har väl flyyyyyt, helt enkelt.

Visstja!
jag har ju fyllt tjugo nu också, fröken Knasflod har blivit vuxen, fy fan.
Jag har också flyttat in i min fina lägenhet och jag har äntligen internet igen, så massa bilder kommer dyka upp på bdb. Jag ber om ursäkt på förhand.

Vi syns på Stan.

Kommentarer
Ditt namn: Mathias

Haha, duktiga tjejen lixom (;
- Grattis i efterskott, jag visste inte om det ^^

2008-02-25 @ 02:40:30
URL: http://titanvinge.blogg.se
Ditt namn: Dhevil

Han visste visst, jag hade sagt det =P

2008-02-26 @ 13:36:47

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0