Träningsförsök 1 - Bosu

Måndag

Idag var fösta dagen av mina tre gratisträningar på Elixia (Har man inte råd med gymkort så tar man vad man får) och idag testade jag BOSU, som T med stort leende drog in mig på med orden "Du kommer dö!" (Känns bra att mina väner bryr sig om mitt välbefinnande..)

Du spenderar i stort sett en timme med att hoppa runt på en "halv gummiboll" (bild nedan) och ska samtidigt hålla balansen. Tro mig, det är inte alls så lätt som det låter.

Tränaren diggade jag som fan. Det är helt enkelt hysteriskt roligt att se en gigantisk muskelsnubbe hoppa runt på en boll med ett ständigt leende på läpparna och någon skum förkärlek till Backstreet Boys.

Precis som väntat ramlade jag konstant, men å andra sidan, det gjorde alla andra också, inklusive tränaren. Inget blev brutet och jag lever fortfarande, så det blev helt klart lyckat och över förväntan!

Nu sitter jag och känner mig lite småsnuvig. All denna träning har satt igång blodcirkulationen och om jag hade något latent virus i kroppen så kommer det helt klart visa sig imorgon, men det vill vi inte.

Planen är att om jag inte vaknar upp med jättepain i alla muskler imorgon, så är Pilates på schemat.
Wish me luck. (:

Katt

Kommentarer
Ditt namn: Emily

Lycka till! Jag vet att du klarar de! Du är ju nästan starkare än Pippi;)

2009-10-06 @ 11:52:28
URL: http://lalared.blogg.se/

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0