summering av 2009

Torsdag

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Mycket, på gott och på ont.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag jobbar fortfarande på det.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, flera stycken. Otroligt kul!
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, det är jag tacksam för.
5. Vilka länder besökte du? Jag sesökte Sverige och Finland, haha.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Jag har fortfarande inte hunnit åka skridskor i parken, och knän som inte gör ont hela tiden vore också trevligt. Och inspiration!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Dagen jag fick mina älskade råttor och dagen Oku friade till mig.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag reste mig från varje fall, att jag kommit nära mina underbara vänner och att jag äntligen vågade söka hjälp.
9. Största misstaget? Jag har faktiskt klarat mig rätt hyfsat i år.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Alldeles för mycket. (Men kryckor klär mig så bra)
11. Bästa köpet? Råttorna!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Överlevnad. ...Och kaffe.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Många saker, man ska glädja sig för det lilla.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? "Oh no, you Didn't!"
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Upp och ner.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Sytt, skrivit. Vågat.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Skjutit upp saker till sista stund.
18. Hur tillbringar du julen? Jag spenderade julen med att spy som en gris, men jag var hos min bror och hans familj med Oku. Fick träffa mamma och systers familj också <3
19. Blev du kär i år? Bara mer och mer för varje dag som går.
20. Favoritprogram på TV? Big Bang Theory och How I Met You Mother.
21. Bästa boken du läste i år? "PopCo" av Scarlett Thomas
22. Största musikaliska upptäckten? tv-spelmusik?
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? kokböcker :D
25. Något du önskade dig men inte fick? Overlock-maskin.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Firade på Friday's med vänner.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Bättre karma.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Blandning av svart och galet färgglatt!
29. Vad fick dig att må bra? Oku och tv-spel.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Samma som varje år - Alyssa Hannigan.
31. Vem saknade du? Mamma.
32. De bästa nya människorna du träffade?
De som nu är mina närmaste i Oslo.

I korta drag så var 2009.... Långt.
Så det är med en varm känsla i magen och ett leende på läpparna som jag sitter här och tänker på 2010. Det kan bara bli bättre nu.

Katt

Kommentarer

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0