Gisela's klänning

Tisdag

Tar en paus i allt kaos med packning och städning och slänger upp bilderna på Gisela's klänning:


(klicka för att se bilderna större)

Använde i grunden en gammal t-shirt som hon tyckte satt konstigt och en långärmad tajt klänning med insydda veck som var för kort. Jag började med att klippa bort nedre halvan av t-shirten och övre delen av klänningen, sen tog jag isär alla bitar.
Att sprätta små svarta stygn på svart elastiskt tyg är ett mindre helvete, kan jag säga. Jag använde ärmarna på den svarta klänningen till att klippa ut "trianglar" som jag sydde på i sidan för att ge en A-form från midjan och ner, sedan var det bara att sätta ihop allt och få allt att passa.
Jag ska försöka komma ihåg att ta några före- och efterkort nästa gång, haha.

Katt

Kommentarer

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0