Sunday Mourning

Dagens Datum - Söndag 12 oktober
Dagens låt -  Dope - Sing

Idag kliver jag upp ur sängen alldeles för sent, efter drömmar om ormbett och 24 timmar kvar att leva.
Drar på mig en av Älsks alldeles för stora tröjor och släpar mig till soffan i vardagsrummet.
Jag ser inte röran, idag så finns den inte där. Tänk om jag faktiskt bara haft 24 timmar kvar att leva, då hade städning varit det sista jag tänker på.
Dessutom har den här röran sin lilla charm den också. Tygsax, papper, tyger, pennor i överflöd, batterier, gitarrer och ett och annat klädesplagg. Jag är ganska säker på att ett pass ligger i närheten också.
Men idag ser jag inte sånt, nej, idag är en bubbeldag.

En bubbeldag är när jag går in i mig själv, skapar en egen liten bubbla, där ingen verklighet kan tränga in.
Jag spenderar dagen med att tänka på mig själv, tycka lite synd om mig själv, berömma mig själv och bara vara.
Alla får ha sina ego-dagar ibland.

Fast helt ensam blir jag aldrig. Jag har Älsk som ständigt surrar runt i bakgrunden, som knackar på och vill lyssna på mitt ego. För idag så får jag, det fungerar så med oss. Idag blev min dag, mina 24 timmar.



Vi syns på stan.

Kommentarer
Ditt namn: melinda

hhaa jo den va kanon.

haha men sånt är chill ibland också vafan :D

2008-10-12 @ 20:32:39
URL: http://moore.blogg.se/

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0