Symaskins"skydd"

Första sy-inlägget at last!
Vad är då bättre att börja med är självaste överdraget till min symaskin?  
Min trogna lilla symaskin som inte kostade mycket och tydligen ska vara värdelös, men som troget tjänat mig genom sömnlösa nätter och kreativa ögonblick.



Överdraget är gjort av en ful gammal kjol som i Sin tur var gjord av en gammal bordsduk. ( En av de skummaste skoluppgifterna jag fick av min gamla lärare i 2008, helt klart.)
Jag hade inte hjärta att slänga bort tyget, så det fick ett nytt syfte, helt enkelt. Tyget som blev över fick bli en ficka på sidan.

Det finns tusentals enkla instruktioner online om hur man gör dessa, men jag var latare än så. Med symaskinen kom ett fult plastigt överdrag som jag helt enkelt klippte isär och använde som mall, skitlätt!

Katt

Kommentarer
Ditt namn: Dhevil

Hahah, det där tyget har hag haft som kuddfodral..Och det va i sin tur..En tygbit i mammas tygkista xD

2009-11-12 @ 00:23:52
URL: http://dhevil.blogg.se/

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0