Tio tusen sidor av mig själv.



Jag vill så gärna vara äkta,
att ni ser mig som den jag är.
Men hur ska jag kunna veta säkert
när jag ser tio tusen sidor av mig själv?

Människor skrämmer mig, men det gör ensamheten också.
Jag vill inte gå ut, men hemma känner jag mig instängd.
Jag skrattar när jag är lycklig, jag skriker när jag är arg.
Jag hatar om någon ser mig gråta.
Jag vet hur man älskar, men också hur man hatar.
Jag vet att det gör ont.

Jag vet mer än jag önskar att jag gjorde. Jag lär mig aldrig av mina misstag. Jag önskar ibland att jag var någon annan.
Det enda som gör mig annorlunda, är att jag vågar säga det högt.


Katt

Kommentarer

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0