Gnister och glimmer.

Dagens datum:  Tisdag 28 oktober 2008
Låt just nu: Thåström - Hjärter Dam

Jag vet inte vad det beror på, men nästan alla mina starkaste minnen är från vintrarna.
Alla pojkarna i mitt liv. Den enda flickan.
Det är som att ha en egen stjärnklar vinternatt i bröstet,
med en himmel så låg att jag kan nå varje stjärna
plocka ner dem en i taget, se på dem med nya ögon
Och försiktigt ställa dem tillbaka igen.

För hos mig finns inga väggar att slänga något på tills det går sönder och jag har aldrig varit bra på städa och renovera.
Därför ligger allting vackert kvar, vare sig jag vill eller inte.
Men dem säger väl att allt ont har lite gott i sig också?
Så är det nog. Det måste det vara.

Det är inte någon självtortyr jag sysslar med, nej, jag gillar livet. Fred till världen och allt sånt där. Men mina minnen är min egna värld, där är jag alltid säker.
Om jag har en dålig dag så finns det alltid något vackert som kan plockas fram. Om jag befinner mig i svåra situationer så påminner dem mig om att inte göra om mina misstag.
Fast ibland så känner jag bara för att sakna.

Alla vet att 1+1 är lika med 2.
Jag har inte alla svar, hur mycket jag än försöker pussla ihop alla bitar. Det spelar inte någon roll hur mycket jag önskar, för ibland har någon annan den sista biten som jag till och med kollar i kylskåpet efter.
Kanske kommer jag aldrig få veta helt, men du ska veta, jag väntar ännu.

Vi syns på stan.



Kommentarer

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0