Varför är det så tyst?

Jag sitter och stirrar framför mig.
Varför är det så tyst ?

Jag skulle kunna säga att det är för att telefonen är avstängd, men jag vet bättre, egentligen. Min telefon står alltid tyst.
Älsk suckar över det kanske tionde smset under den senaste timmen som sätter igång den alltför bekanta meddelandesignalen.
Det är samma person som skickat två liknande meddelanden under samma dag. Ärligt, enkelt. "Hur är det och vad har du för dig?"  Alltid massa meddelanden, alltid massa fika och vänskap och samtal. Jag hatar det.

Jag låter svartsjuk, jag vet, men det är jag inte. Men avundsjuk? Ja.
Varför är det så tyst?

Nio månader har snart gått och jag är ensam. Enbart två nummer återkommer i min sms- och telefonlista. Älsk och Jobbet.
Jag erkänner att jag nästan inte har någon ork kvar. Varför händer det inte? Varför sker inte det som jag lovat mig själv att jag ska klara. Ni kallar mig stark, jag kallar mig ensam.  Förtjänar jag inte att få minsta smula på ett silverfat, när jag slagits med skrubbsår på knäna och blod under naglarna hela mitt liv.
"Inget kan skilja oss åt"

Var tog ni vägen?
VARFÖR ÄR DET SÅ JÄVLA TYST?!?
Ensam flicka önskar vän.

Kommentarer
Ditt namn: Anonym

För att du bor i Norge och det är inte så jätte billigt att skicka sms dit..
Plus att du inte har den svenska mobilen på =P

2008-05-28 @ 21:19:32
Ditt namn: Sara

Du har ju mig :) Men jag bor en bit bort. Snygg design du har föresten :)

2008-05-29 @ 14:35:20
URL: http://tirkk0nen.blogg.se
Ditt namn: Enniii

Kan man inte skicka sms till sig själv? =) hmm, alltid undrat, funderar på att prova.. :P

2008-05-29 @ 23:38:55
URL: http://www.metrobloggen.se/enniii
Ditt namn: kattfanskap

Boink!

2008-05-30 @ 01:51:48
URL: http://kattfanskap.blogg.se
Ditt namn: Hunna

Jag har ditt nummer på min andra telefon som inte går och starta som måste lämnas in på lagning :(.
Jag kan ju smsa med dig massor om du ger mig ditt nummer igen och om du vill :P.
För jag skickar ju gratis runt om i hela världen :D.
Älskar din design By the way.

2008-06-01 @ 11:02:12
URL: http://hunna.blogg.se
Ditt namn: kattfanskap

Hunna:
Åh vilket abbonemang har du ? Tyvärr e det ju dyrt för mig att smsa, men ja.. :P
Tack för komplimangen av designen, jag jobbade en hel natt för att bli nöjd ^_^

2008-06-02 @ 01:42:26
URL: http://kattfanskap.blogg.se

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0