Norges nationaldag.

Jaha, så solen skiner inte, men vad spelar det för roll? Jag jobbar ju bara ändå.

Igår var det Norges Nationaldag och det var helt klart det värsta jag har varit med om. Kanske hade det varit roligare om jag inte hade behövt jobba, vem vet ? Som det blev nu så hade jag ca en miljon kunder, varav hälften var dyngraka. Fick vid ett tillfälle ringa polisen för att sen snubbe däckat och gick inte att få kontakt med. Alla trafik var avstängd, så det tog dem två timmar att dyka upp och vid det laget hade jag äntligen lyckats väcka honom i alla fall.

Det är rätt fascinerande att uppleva skillnaderna mellan nationaldagen i Sverige och i Norge. Här SKA du vara stolt norrman, annars är du dum i huvet. Folk spenderar flera tusen på folkdräkter som de bara använder en gång per år.
Men (!) Alla är på sjukt bra humör, i alla fall de flesta, och stämningen känns därefter.
Så gårdagen kunde varit värre, men jag hade gott sällskap. Dessutom var lönen på 100%, alltså dubbelt än vanligt.
Ni kan ju räkna ut 126,50 x 16 (åtta arbetstimmar gånger två) för att se vad jag tjänade bara på igår. Sen att det är norska pengar gör att ni svenskar kan räkna om det till svenska och bli lite mer storägda.
Inte illa för ett skitjobb va?

Idag ska jag jobba igen, 15.oo - 23.oo, och jag känner mig helt slut i huvudet. men nästa torsdag blir det långledigt :)

Vi syns på stan.

Kommentarer

Skriv en rad eller tre:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (vår hemlis)

URL/Bloggadress:
Vad tänker du på?:

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>
Trackback
RSS 2.0